Skolens forventninger

Skolens forventninger til forældrene

I Folkeskolelovens §1 står: “ Skolens opgave er i samarbejde med forældrene at fremme elevernes tilegnelse af kundskaber, færdigheder, arbejdsmetoder og udtryksformer, der medvirker til den enkelte elevs alsidige og personlige udvikling.

I samarbejde stiller man krav til hinanden i gensidig respekt. Det tættere samarbejde omkring den enkelte elev eller klasse foregår mellem klassens lærere og forældrene.

Det er målet, at samarbejdet omkring det enkelte barn og omkring Lergravsparkens Skole i almindelighed skal fremme barnets udvikling og medføre at alle børn, forældre, medarbejdere og samarbejdspartnere opnår indflydelse på og føler medansvar for undervisningen.

Der er nogle forpligtelser, der er fælles for alle hjemmene:

• at se efter hver dag, om der er meddelelser fra skolen.
  • at se efter om penalhuset indeholder blyanter, lineal, viskelæder m.m.
  • at sørge for der er bind om bøgerne.
  • at sørge for at skoletasken er pakket, så de bøger, gymnastiktøj, badetøj osv., der skal bruges i dagens aktiviteter er med.
  • at sørge for eleverne møder til tiden og har madpakke med.
  • at sørge for at eleverne er klædt på til årstiden.
  • Lejrskoler er en del af den obligatoriske undervisning, og alle elever skal deltage. Drenge og piger sover hver for sig.
  • Skolen kan give 1 fridag for de elever som fejre Eid.
  • Eleverne skal følge skolens ferier så vidt muligt. Det er således ikke tilladt - uden særlig tilladelse - at forlænge ferier. Alle børn skal møde 1. skoledag efter ferierne (se mere under skolens kalender).

Regler for idrætsundervisningen

• Det er ikke tilladt – af sikkerhedshensyn – at bære smykker og tørklæder i idrætstimerne.
  • Alle skal bade efter idræt. Vi respekterer, at der er elever, der ikke ønsker at blive set nøgne. Disse kan tage brusebad med undertøj på.
  • Svømning er obligatorisk på femte klassetrin, og elever, som ikke ønsker at vise bare arme eller ben, må gerne bruge badetøj, som dækker hele kroppen.

Vi vil så sørge for den absolut bedste undervisning, der kan gives.