Sundhedsplejerske

På skolen er der tilknyttet to sundhedsplejersker som træffes via Aula eller på telefon:

• Kathrine Ludvigsen: 4027 7291
  • Charlotte Nøhr-Rasmussen: 2963 6476

Sundhedsplejerskerne på skolen følger jeres barns sundhed og trivsel gennem hele skoleforløbet, og ønsker at lægge op til et godt samarbejde med jer som forældre og jeres barn.

Sundhedsplejerskerne indkalder til samtaler og undersøgelse i 0., 5. & 8. klasse.

Har I eller jeres barn brug for at tale om sundhed, helbred og/eller trivsel, kan I kontakte sundhedsplejersken. Det kan dreje sig om alt fra høre- og synsprøve, bekymring om overvægt eller vækst, trivsel i klassen eller hjemme, prævention eller andet.

Særligt for indskolingssamtalen: I 0. klasse bliver I og jeres barn inviteret til en indskolingssamtale og undersøgelse. Formålet er, at vi i samarbejde laver en vurdering af jeres barns helbred og trivsel. Sundhedsplejersken kan således støtte og vejlede jer i de forhold, der er relevante for jeres barns sundhed og trivsel, hertil evt. henvise til andre fagpersoner /tilbud.

Derudover vil sundhedsplejersken i samarbejde med lærerne lave sundhedspædagogiske aktiviteter på følgende klassetrin.

• 2. klasse bliver undervist i hygiejne
  • 4. klasse bliver undervist i pubertet