Forældreråd i KKFO

Hvert år i oktober afholdes der forældremøde i Tidsmaskinen. På mødet er der valg til forældrerådet i KKFO'en.

Der er fire ordinære medlemmer af forældrerådet, der vælges forskudt for en 2-årig periode. Der er to suppleanter til forældrerådet, som vælges årligt.

Én af forældrerådets medlemmer repræsenterer KKFO i skolebestyrelsen, og er altså medlem af både forældreråd i KKFO samt medlem af skolebestyrelsen.

Derudover er personalet i Tidsmaskinen repræsenteret af en medarbejderrepræsentant samt en suppleant.

Leder af KKFO er sekretær i forældrerådet.

Forældrerådet har indflydelse på, hvordan KKFO kan samarbejde med forældrene omkring børnenes trivsel, læring og dannelse. Forældrerådet kan også tage initiativ til arrangementer med forældre. Det kan være alt lige fra sociale arrangementer til faglige temamøder.

Forældrerådet og skolebestyrelsen skal arbejde tæt sammen om at skabe et godt børneliv med de bedste muligheder for leg, læring og udvikling.