Kor for 3.-5. klasse

På LPS har vi vores helt eget kor for 3.-5. klasse. Det har vi fordi kor giver børn et musikalsk fællesskab, hvor de lærer, hvordan man arbejder sammen som et hold. Kor giver også børnene færdigheder i at lytte, imitere og mulighed for at udfolde deres musikalitet. Ved at gå til kor bliver børnene også gode til at optræde foran andre, hvilket er med til at give dem selvtillid som de kan tage med sig under skolefremlæggelser m.m.

Men, vigtigst af alt giver koret en masse sjove og lærerige korstunder, hvor eleverne får flere venskaber og mulighed for at optræde til skolens begivenheder og mærkedage.

Hvad lærer eleverne til kor?

Når man går i LPS' skolekor, lærer man at synge rent og flerstemmigt ved brug af solmisation og kanon. Vi lærer en masse gode sange, hvor børnene får forståelse for udtryk i tekster, og hvordan vi kan formidle dette udtryk med vores stemmer. De lærer hvordan man optræder til koncerter, samt hvordan vi hjælper og tager os af hinanden i vores musikalske fællesskab.

Hvad laver eleverne til kor?

Vi starter altid vores korprøve med en god, solid og sjov opvarmning. Herefter synger vi 3-4 sange, som vi har på programmet til vores næste optræden. Vi kommer også ind på musikteori som noder, rytmer m.m.

Hvem er med?

3.-5. årgang kan være med i LPS skolekor

Hvornår foregår det?

mandag kl. 14:00-15:00 i musiklokalet på S

Andet?

Man kan komme og prøve koret af en gang. Herefter skal man skrive til musiklærer Anna-Sofie Larsen på aula for fast tilmelding.