EAT

EAT er Københavns Kommunes skolemad. Hver dag serverer vi både varme og kolde retter.

Hvad er EAT?

EAT er mere end ”bare” mad. EAT er også et ambitiøst frokosttilbud, der sætter fokus på omsorg, mæthed, oplevelser, fællesskab og læring omkring måltidet. På den måde er EAT med til at danne grundlaget for en forbedret folkesundhed og for at skabe madkultur, maddannelse og bæredygtighed.

DIS og DAT er dagens frokostmenuer i EAT. Portionsstørrelserne og næringsindholdet er ens, og derfor vælger du blot den menu, du mest har lyst til. Der er stor efterspørgsel efter vegetarretter. Derfor er DAT-menuen altid en vegetarret.

PLUS: Går du i 5.-9. klasse, anbefaler vi at du køber plus sammen med DIS eller DAT for at sikre at du bliver mæt, og frokosten dækker dir energibehov. PLUS er der altid en grovbolle, der skifter mellem flere forskellige varianter. PLUS kan også bruges som et lille mellemmåltid senere på dagen.

Vores fokus er:

• Velsmagende hverdagsmad med fokus på friskhed, alsidighed og sæson.
  • Minimum 90 % økologiske råvarer.
  • Måltidet er tilpasset de officielle ernærings-anbefalinger og er afstemt til børnene i forhold til alder, smag og portionsstørrelser.
  • Måltidet er samtidig varieret og maddannende.

Vores priser fra og med 1. januar 2021:

• EAT DIS eller DAT: 24 kr.
  • EAT PLUS: 6 kr.
  • DIS eller DAT med PLUS: 27,50 kr.

Bestil i god tid
Vores bestillefrist er 3 hverdage før inden kl. 9. Efter det tidspunkt bestiller skolen en buffer, som der kan bestilles fra, og når den er solgt, så er der udsolgt. Så hvis du vil være sikker på, at der ikke er udsolgt, skal du bestille senest 3 hverdage før inden kl 9.00.

EAT-boden på den enkelte skole kan have en begrænset kapacitet. Det kan derfor være nødvendigt at sætte en begrænsning på de mest populære retter. Du vil derfor kunne få meldt udsolgt, også selv om du prøver at bestille mere end 3 dage før.

Du kan læse meget mere om bestilling og eat inde deres hjemmeside: https://eat.kk.dk/

Ring til os:

Du kan ringe til os mandag og onsdag ml. 9:30-11:00 på telefon 2053 7640

Ha´ meget gerne dit EAT-kontonummer klar